What is your hope for 2024 in one word? Post your comments here or propose a question.

Ngewangun Bali

20231130T022129221Z796596.jpg
0
Vote
Title
Ngewangun Bali
Affiliation
SMA N 1 Gianyar
Author(s)
Category
High School
Year
Photo Credit/Source
Video Credit/Source
School/Org (if applicable)
SMA N 1 Gianyar
Location


Add your comment
BASAbaliWiki welcomes all comments. If you do not want to be anonymous, register or log in. It is free.

Election 2024: What are the most urgent issues for Bali's leader candidates to prioritize?

In English

In Balinese

Om Swastyastu

para hadirin sane wangiang titiang, para semeton titiang sareng sami.

Ring tengahing pulau Bali san dahat tresnain iraga, w nten pikobet ageng san ngamerluang iraga, pinaka krama san peduli, sareng-sareng nentuang pamargi masa depan. Yening iraga maosang indik pemimpin Bali, iraga patut eling ring makudang-kudang pikobet sane mabuat sane patut kauratiang. Kaping ajeng, iraga nenten dados lempas saking pikobet palemahan. Nusa puniki, sane sampun kasub antuk kaluihan alamnyane, sayan kaancem olih karusakan ekosistemnyane.

Para pamimpin san jagi rauh patut urati ring kaw ntenan alam Bali, nyarengin krama ring utsaha konservasi, miwah ngatur sumber daya alam san wicaksana. Tiosan ring punika, iraga taler akeh manggihin pikobet sangkaning perubahan iklim. Pamimpin san jagi rauh ring Bali patut ngaryanin kebijakan san ngirangin karbon, nyokong energi terbarukan, miwah nyobyahang kahuripan ramah lingkungan ring parajanan .

San n nten kirang penting, inggih punika pembangunan berkelanjutan. Iraga patut mastikayang indik panglimbak ekonomi punika nenten wantah maguna majeng anak sane akidik, nanging taler makasami krama. Puniki ngaptiang nincapang infrastruktur, ngic nin kakuatan ring krama lokal, miwah nincapang kualitas kauripan samian krama.

Pendidikan taler dados pamargi sane utama anggen nincapang kawagedan. Sang sane jagi dados pamucuk ring Bali patut ngutamayang pendidikan sane becik, sane pateh ring sajebag wewidangan, mangda para yowanane sane kantun alit madue sarana sane becik anggen ngarepin pikobet benjang pungkur. Ri tatkala ngambil peran pamimpin, iraga nenten dados lali ring kearifan lokal miwah budaya Bali. Para pemimpin sane kaaptiang patut nglimbakang miwah ngeranjingang nilai-nilai kearifan lokal ring sahananing kebijakan sane kaambil. Malarapan antuk ngarepin pikobet puniki sareng-sareng, iraga prasida ngwangun masa depan Bali sane becikan. Ngiring iraga sareng-sareng, sareng-sareng makarya, tur ngicen suara iraga majeng ring para pamimpin sane mautsaha nyangkepin pikobet-pikobet puniki.

Ring Jagate puniki, titiang ngaturang suksma Om shanti shanti shanti om

In Indonesian

Om Swastyastu

para hadirin yang terhormat, saudara-saudara sebangsa dan setanah air.

Di tengah indahnya pulau Bali yang kita cintai, terdapat tantangan besar yang mengharuskan kita, sebagai masyarakat yang peduli, bersama-sama menentukan arah pembangunan masa depan. Ketika kita berbicara tentang pemimpin Bali, kita perlu menyadari bahwa ada beberapa masalah yang mendesak dan harus ditangani dengan serius.

Pertama-tama, kita tidak bisa menutup mata terhadap masalah lingkungan. Pulau ini, yang dihiasi dengan keindahan alamnya, semakin terancam oleh kerusakan ekosistem. Para calon pemimpin harus memberikan perhatian khusus untuk melestarikan keindahan alam Bali, melibatkan masyarakat dalam upaya pelestarian, dan mengelola sumber daya alam dengan bijak.

Selain itu, kita juga dihadapkan pada perubahan iklim yang semakin nyata. Para calon pemimpin Bali perlu merancang kebijakan yang mengurangi jejak karbon, mendukung energi terbarukan, dan mempromosikan gaya hidup ramah lingkungan di antara masyarakat.

Tidak kalah pentingnya, adalah pembangunan berkelanjutan. Kita perlu memastikan bahwa pertumbuhan ekonomi tidak hanya menguntungkan segelintir orang, tetapi juga merata di seluruh lapisan masyarakat. Ini mencakup peningkatan infrastruktur, pemberdayaan masyarakat lokal, dan peningkatan kualitas hidup secara menyeluruh.

Pendidikan juga merupakan kunci untuk melangkah maju. Calon pemimpin Bali harus fokus pada penyediaan pendidikan yang berkualitas, merata di seluruh daerah, agar generasi muda memiliki bekal yang memadai untuk menghadapi tantangan masa depan.

Dalam merangkul peran kepemimpinan, kita juga tidak boleh melupakan kearifan lokal dan budaya Bali. Para calon pemimpin harus mempromosikan dan melibatkan nilai-nilai kearifan lokal dalam setiap kebijakan yang diambil.

Dengan menghadapi masalah-masalah ini bersama-sama, kita dapat membentuk masa depan Bali yang lebih baik. Mari bersatu, bekerja sama, dan memberikan suara kita untuk para pemimpin yang berkomitmen untuk menangani masalah-masalah ini dengan serius.

suksma

Om shanti shanti shanti om