How to reduce waste at school canteen? Post your comments here or propose a question.

TOLERANCE INTERRELIGIOUS PEOPLE FOR THE PERSONAL DEVELOPMENT OF THE SANE BECIK NATION

Title (Indonesian)
TOLERANSI ANTAR UMAT BERAGAMA UNTUK MEMBANGUN PRIBADI BANGSA YANG BAIK
Title (Balines)
TOLERANSI ANTAR UMAT BERAGAMA ANTUK NGEWANGUN PRIBADI BANGSA SANE BECIK
Original title language
Balinese
Photo Reference
Fotografer
Photograph credit
Religion or culture
Category
SMA (high school)
Author(s) / Contributor(s)
  • Ngakan Putu Rama Lasmana Dhisastra
Institution / School / Organization
Related Places


    Add your comment
    BASAbaliWiki welcomes all comments. If you do not want to be anonymous, register or log in. It is free.

    Videos

    Description


    In English

    In Balinese

    Suksma aturang titiang ring pengenter acara utawi ugrawakia antuk galah sane kaicen. Bapak Kepala Sekolah, Bapak Ibu guru, Bapak Ibu panitia, Bapak Ibu Staf sekolah sane singgihing titiang, miwah pare semeton sane tresna asihin titiang. Ring rahinane mangkin titiang ngangganin kelas X10 jagi maktayang Dharma Wacana.

    Sadurungne titiang mangatur-atur, ngiring sareng-sareng ngaturang parama suksma ring Ida Sanghyang Widhi Wasa. Duaning sangkaning pasuecan utawi asung kerta waranugraha Ida, iraga sareng sami presida mapupul deriki, ngelaksanayang Dharma Wacana sane mamurda TOLERANSI UMAT BERAGAMA UNTUK MEMBANGUN PRIBADI BANGSA SANE BECIK

    OM SWASTIYASTU

    Mangde kereketan lan toleransi lan umat beragama dados alat persatuan bangse lan budaye,uling nika kemajemukan patut dikelola baik apang kerahajengan ring umat antuk beragama ten wenten mengganjal lan akehan kelompok beragama. Krane mungkin selama mangkin konflik ngenah ring ajeng beragama. Masyarakat Indonesia inggih punika masyarakat majemuk sane kediri ring beragam agama,kemajemukan inggih punika ditandai sareng keanekaragam agama sane medue kecenderungan sane kuat ring identitas agama sareng sareng lan berpotensi konflik. Indonesia inggih punika contoh masyarakat multikultural,multikultural masyarakat indonesia ten medue keanekaragaman manten sakewale medue suku,budaya,bahasa lan ras dalem agama. Wenten nenem agama ne akui ring pemerintah era reformasi inggih punika agama Islam,Hindu,Katolik,Protestan,Budha Lan Konghucu. Perbedaan niki sampun terpelihara baik nekang konflik beragama,nilai dasar ring agama ngajahin apang iraga ajak mekejang hidup damai.

    Maka dari itu, irage sebagai umat sedharma beragama Hindu mangde saling menghargai kepercayaan orang lain dengan care, ten ngai keributan atau terlalu sensitif terhadap pernyataan sane ucapin e teken orang yang berbeda kepercayaan. Selain nike, bise malih dengan cara berperilaku sopan yaning berpapasan dengan orang sane berbeda kepercayaan, lan ngucapin salam dengan nada sane lembut agar membuat suasana nyane menjadi lebih tentram. Agama lain juga polih bermacam macam hari raya, disaat nike lah iraga harus menerapkan perilaku tersebut, mangde polih mencerminkan sikap toleransi antar umat beragama sane becik anggen conto kehidupan sehari-hari.

    Wenten malih beberapa faktor sane menghambat toleransi antar umat beragama ring Indonesia niki inggih punika salah satu nyane, terlalu fanatik lan sensitif. Pemikiran niki muncul krane pengaruh dari orang lain sane madue pemikiran kritis dengan mempengaruhinya melalui ucapan kata yang muncul yening mebaosan di depan publik utawi sosial media. Diriki munculah dampak negatif dari sosial media puniki, biasanyane sosial media menyebarkan berita sane ten beneh hoax sehingga membuat seseorang salah paham terhadap berita nike. Maka dari itu iraga harus dueg milah informasi lewat sosial media krena sangat banyak berita derika yang dapat mengadu domba pemikiran iraga lan merusak ikatan toleransi antar umat beragama ring Indonesia.

    Selain faktor dari media sosial, malih wenten krane lingkungan sane membuat kita minimnya toleransi umat beragama. Salah satunya krane lingkungan sane benar - benar menolak adanya perbedaan lan tidak menghargai perbedaan. Wenten sebuah kasus yang dimana ten setuju dengan pembangunan Pura Gereja di beberapa wilayah tanpa alasan sane jelas oleh oknum oknum sane terpancing dari lingkungan sane ten becik punika. Solusinya pastine dengan care melakukan sosialisasi ring daerah tersebut oleh pemerintah setempat mangde ngecurahin utawi memberikan pencerahan terhadap mayoritas ring derika agar saling menghargai terhadap minoritas, krane toleransi ten membuat merugikan pihak manapun bahkan memberikan pendirian yang sesuai dengan Pancasila sebagai dasar negara, sehingga polih membentuk pendirian berbangsa sane becik.

    Kadi asapunika titiang prasida maatur-atur ring galahe sane becik puniki. Menawi ta wenten iwang atur titiang, lugrayang titiang ngelungsur geng rena pengampura. Inggih ida dane sareng sami, suksma aturang titiang antuk sane sampun kaice ring padewek titiang puniki, mawit uratian sane sampun kaice. Titiang nenten je jatma sane becik, sadadosne jatma sane papa pastika titiang wenten kirang langkung.

    Dumogi-dumadak titiang lan ida dane sareng sami setate ngemolihang kerahajengan lan kerahayuan. Dharmawacana sane kabaktayang olih padewekan titiang kasineb antuk para shanti.

    OM SHANTI, SHANTI, SHANTI OM.

    In Indonesian