- Title (Indonesian)
- penerapan Tat Twam Asi di dalam kehidupan sehari - hari
- Title (Balines)
- aplikasi Tat Twam Asi ring kahuripan sadina-dina
- Original title language
- Balinese
- Photo Reference
- Fotografer
- Photograph credit
- Religion or culture
- Category
- SMA (high school)
- Author(s) / Contributor(s)
- Ni Luh Sri Wardani 31
- I Wayan Agus Prabang Asta 19
- I GNA Dion Dinata 08
- Pande Putu Wijaya 34
- Institution / School / Organization
- SMK N 5 DENPASAR
- Related Places
- Wikithon competition
- Harmony
Videos
Description
In English
In Balinese
Pinaka krama Hindu, iraga madue paiketan sane kuat sareng soang-soang. Iraga sareng sami wantah pahan saking Hyang Widhi sane magenah ring jiwa sane kawastanin atman. Duaning punika, sampunang semeton rered ngastawa, rikala semeton-semetone sane lianan sedekan sedekan sedekan sedekan nandang pakewuh. Kadi asapunika taler anake sane lianan, ipun taler merluang pitulungan iragane. Puniki nganutin konsep dasar ring agama Hindu, Tat Twam Asi. Pangajah puniki prasida kamargiang ring kahuripan soang-soang ring sajeroning parikrama. Ring sajeroning urip manusane, wenten makudang-kudang paindikan sane kabuatang antuk indria kama manusa. Mangkin manusa patut uning lan ngalaksanayang rasa saling tulung utawi sane kauningin antuk istilah gotong royong lan tulung tulung, mangda yadiastun abot pikobet sane katandangin ipun pacang kasor. Twam Asi mateges Inggih punika semeton, semeton punika ipun . Kruna itu mateges Brahman utawi wit sakancan kahuripan. Nanging kruna angkau inggih punika Atman utawi jiwa sane nguripang sakancan sane wenten. Punika mawinan iraga prasida maosang indik jiwa sane magenah ring sajeroning soang-soang manusa mawit saking sumber sane pateh inggih punika Brahman utawi Ida Sang Hyang Widhi. Ajaran Tat Twan Asi pinaka dasar Tata Susila Hindu ring sajeroning utsaha ngamolihang perbaikan moral. Nanging yening kita tusing nyak nglaksanayang paundukane ane buka keto, sinah kita lakar nemu sengkala. Nilai luhur Tat Twam Asi puniki ring sajeroning filsafat kauripan krama Jawa kawujudang antuk sikap Tepa Slira, san mateges iraga patut prasida ngrasayang napi san karasain olih anak tiosan. Sampun janten iraga nenten dados nyakitin anak tiosan yening iraga nenten kayun ngerasayang sakit sane pateh. Ida Sang Hyang Widi Wasa sampun ngamanggehang prajanjian Idane ring leluur iragane, tur Ida pacang ngamanggehang prajanjian Idane punika. Sane pinih utama inggih punika sapunapi iraga prasida ngeret indria, mangda iraga prasida ngeret indria mangda iraga nenten maksain anak tiosan, mangda iraga ngajiang tur ngajiang pabinayan iragane.
In Indonesian
Sebagai makhluk sosial tentunya kita tidak dapat hidup sendiri, selalu membutuhkan bantuan dari orang lain. Demikian pula orang lain, membutuhkan bantuan dari kita. Ini sejalan dengan salah satu konsep dasar dalam agama Hindu, yakni Tat Twam Asi. Ajaran ini dapat diimplementasikan dalam kehidupan sehari-hari dalam bentuk kepedulian. Manusia dalam hidupnya memiliki berbagai macam kebutuhan hidup yang didorong oleh keinginan (kama) manusia yang bersangkutan. Pada saat inilah manusia perlu mengenal dan melaksanakan rasa kebersamaan atau dikenal dengan istilah gotong royong dan tolong menolong, sehingga seberapa berat masalah yang dihadapinya akan terasa ringan.
Tat Twam Asi mengandung arti bahwa ‘itu adalah engkau, engkau adalah dia’. Kata ‘itu’ bermakna sebagai Brahman atau Sumber segala kehidupan. Sedangkan kata ‘engkau’ adalah merupakan Atman atau jiwa yang menghidupi semua makhluk. Dengan demikian dapat kita maknai bahwa jiwa yang bersemayam dalam setiap manusia adalah berasal dari sumber yang sama yaitu Brahman atau Tuhan sendiri. Ajaran Tat Twan Asi merupakan dasar dari Tata Susila Hindu di dalam usaha untuk mencapai perbaikan moral. Susila adalah tingkah laku yang baik dan mulia untuk membina hubungan yang selaras dan seimbang serta rukun di antara sesama.
Menumbuhkan sikap toleransi antar sesama dapat mewujudkan kehidupan yang rukun dan damai, sikap tenggang rasa, serta tidak menyakiti perasaan orang lain. Nilai luhur Tat Twam Asi ini di dalam falsafah hidup orang Jawa diwujudkan melalui sikap Tepa Slira, yang artinya bahwa kita harus mampu merasakan apa yang orang lain rasakan. Tentu kita tidak boleh menyakiti orang lain, apabila kita juga tidak ingin merasakan sakit yang sama. Tepa slira memiliki tujuan yang sama dengan nilai Tat Twam Asi yaitu terciptanya keselarasan dan keharmonisan dalam kehidupan.
Perbedaan suku, agama, ras, maupun golongan, bukanlah sebuah penghalang untuk hidup bersama dalam suasana yang damai, saling menghargai, saling menghormati, serta saling memahami segala perbedaan yang ada. Hal terpenting adalah bagaimana kita bisa mawas diri, mampu mengendalikan diri untuk tidak memaksakan semua kehendak kepada orang lain, menghormati, dan menghargai perbedaan di antara kita.
Enable comment auto-refresher