Krama Indonesia inggih punika bangsa san majemuk, mawit saking makudang-kudang suku, agama miwah ras, sak wanten kauningin pinaka bangsa san ramah miwah toleran, taler ring sajeroning kauripan agama. Pluralisme agama ring Indonesia sampun su tur dumunan katimbang ring negara-negara ring jagat . Sak wanten, ring makudang-kudang warsa san sampun lintang utaminnyan sadurung warsa 2014 w nten makudang-kudang paindikan san nyihnayang parilaksana agama san n nten utawi kirang toleran ring krama Indon sia. Ring widang sosiologi, puniki wantah pikobet saking mobilitas sosial sane dinamis pisan sane kasarengin antuk proses globalisasi, mawinan para pendatang miwah krama adat sane mawit saking makudang-kudang budaya lan kepercayaan saling berinteraksi ring genah sane pateh. Ring sajeroning interaksi puniki prasida wenten paiketan integrasi, perdamaian miwah kerjasama, nanging taler prasida wenten prasangka, ketegangan, persaingan, intoleransi, konflik, miwah taler disintegrasi. Dadosne, kerukunan agama inggih punika kawentenan paiketan antar umat agama sane kadasarin antuk toleransi, saling pikayunan lan saling hormat sajeroning ngamargiang ajaran agama miwah kerjasama sajeroning kahuripan masyarakat. Kaw ntenan perdamaian puniki mabuat pisan, taler santukan puniki wantah kabecikan ring sajeroning nglestariang hak asasi manusa HAM , taler santukan perdamaian puniki dados prasyarat antuk kawujudan integrasi nasional, miwah integrasi puniki dados prasyarat antuk keberhasilan pembangunan nasional. Paindikane punika kadasarin antuk kalih paindikan, inggih punika parisolah miwah parilaksana anake sane pracaya ring Ida Sang Hyang Widi Wasa miwah parisolah pamrentah sane becik. Makudang-kudang agama ngajahin indik pasemetonan puniki, mawinan agama sane becik dados faktor integrasi. Sujatinipun, paiketan pantaraning soroh agama ring Indonesia sampun becik pisan. Sakewanten, ring era reformasi, sane utamanyane nyokong kebebasan puniki, medal makudangkudang ekspresi kebebasan, inggih punika sajeroning pikayunan, ideologi politik, pemahaman agama, miwah ekspresi hak-hak dasar. Ring iklim sakadi puniki taler medal ekspresi kelompok sane paham radikal utawi intoleran, sane yadiastun ak hnyane akidik nanging ring kasus-kasus tertentu nyihnayang kelompok mayoriras. Kaw ntenan negara ring sajeroning paiketan agama inggih punika san pinih becik miwah dados conto ring sajebag jagat. Sakewanten, makudangkudang pamrentah lokal sane madue pikayunan politik kadang-kadang ngadukung sikap nenten toleran saking sekaa tertentu antuk ngaran ngenenin aspirasi sekaa mayoritas. Klaim aspirasi kelompok mayoritas puniki taler n nten ja setata patut, santukan tindakan intoleransi sering pisan wantah katincapang olih kelompok tertentu antuk nyihnayang mayoritas. Yadiastun asapunika, kebijakan Pemerintah sane cukup wicaksana lan adil, rumasuk ring konteks menjaga kerukunan umat beragama, akeh pisan sane kaanggep mendukung sikap intoleransi puniki. Dumogi prasida kalaksanayang antuk becik mangda prasida ngamolihang persatuan lan persatuan, harmoni sajeroning keseimbangan nuju masyarakat sane makmur, damai lan damai. Titiang muputang antuk maha wakya saking Yajurveda, XXXVI.18, sakadi ring sor: Mitrasya ma caksusa sarvani bhutani samiksantam, mitrasyaham caksusa sarvani bhutani samikse, mitrasya caksusa samiksya mahe . Dumadak sakancan manusane ngaksi iraga antuk paningalan timpal. Dumogi iraga sareng sami ngantenang para janane pinaka timpal . Dumogi iraga sareng sami saling asah asih. Om santih santih santih om.
Enable comment auto-refresher