Mawit Saking Hobi dados Bisnis

Gunakaya.jpg
4.00
(3 votes)
Title (Other local language)
Photograph by
I Made Martana Diputra
Reference for photograph
Author(s)
Subject(s)
    Reference
    Related Places
    Event
    Related scholarly work
    Reference
    Competition
    Gunakaya


    You are not allowed to post comments.

    Entered in the Gunakaya Wikithon

    Description


    In English

    In Balinese

    Silih tunggil geginan sane prasida nincapang tur nglimbakang gunakaya ritatkala pandemi sakadi mangkin inggih puniki geginan sane mawit saking hobi. Hobi sane akeh kalaksanayang ritatkala pandemi inggih punika matetanduran. Akeh krama Baline matetanduran ring tegalan, uma, miwah karang alit cupit ring wewidangan jero soang-soang. Krama Bali sane meneng ring kota sane madue karang alit akeh nandur entikan-entikan hias tur jangan sane mawadah paso utawi pot. Kaki Bentuyung Nursery inggih punika utsaha sane ngaryanin utawi nglimbakang bibit entik-entikan hias, woh-wohan, miwah sarwa jangan sane magenah ring Kota Denpasar. Ritatkala ngelaksanayang utsahane, Kaki Bentuyung Nursery puniki kalaksanayang olih tigang yowana inggih punika: Adip, Toni, miwah Rai. Adip inggih punika yowana sane ngawitin utsahane puniki. Toni inggih punika yowana sane ngaryanin bibit. Ipun dumun makarya ring hotel, sakewanten sampun wusan santukan kawentenan pandemine puniki. Ring utsahane puniki, Toni prasida malih makarya tur nincapang gunakaya ring kulawarga. Yening Rai, sambil nyantos pendaftaran kuliah, sareng taler ring utsahane puniki sapisanan ngrereh pengalaman tur malajah indik matur ring masyarakat sane matumbasan, miwah nglimbakang pemasaran ri sajeroning madolan.

    Ring foto puniki Toni kasarengin olih De Nanta mungkus entikan sane pacang kirima ka wewidangan Jawi. Rikala pandemi puniki, makeh parajana sane ngarsaang entikan hias ngawit saking wewidangan Bali, kantos sajebag wewidangan ring Indonesia. Duaning kawentenan teknologi miwah media sosial, danganan antuk ngrereh konsumen sane magenah ring wewidangan tiosan Bali. Tiosan ring punika, ngawit utsaha sakadi puniki, prasida ngicen pakaryan majeng anak sane durung makarya utawi kilangan pakaryan duaning kawentenan pandemi puniki. Sakewanten, wenten makudang-kudang kapiambeng ngawitin utsaha sakadi puniki, pamekas indik prabea. Duaning punika, perlu wenten dukungan utawi sokongan saking pamrentah sane marupa wantuan modal majeng sang sane ngawitin utsaha utawi berwirausaha. Makeh sane prasida kalaksanayang anggen ngrereh peluang ri kala pandemi sakadi mangkine, pamekas nelebin hobi dados pakaryan utawi profesi. Napi hobi ragane? JegMulaiGen

    In Indonesian

    Salah satu kegiatan yang mampu memberikan manfaat dikala pandemi adalah menekuni hobi. Salah satu dari sekian banyaknya hobi dikala pandemi yang banyak ditekuni adalah berkebun. Banyak masyakat Bali yang berkebun di tegalan, sawah, dan pekarangan rumah. Masyarakat Bali di perkotaan yang memiliki lahan sempit menanam tanaman hias dan sayur-sayuran dengan menggunakan wadah/pot. Kaki Bentuyung Nursery merupakan usaha yang fokus di bidang pembibitan tanaman hias, buah-buahan dan sayur-sayuran berlokasi di Kota Denpasar. Pengoprasiannya Kaki Bentuyung Nursery melibatkan 3 anak muda dimana 3 anak muda tersebut adalah Adip, Toni, dan Rai. Adip merupakan anak muda yang menginisiasi usaha ini 2 tahun lalu dengan dibantu oleh Toni di bagian produksi bibit dan Rai di bagian pemasaran. Toni adalah pemuda yang merupakan tukang kebun di salah satu hotel di Bali dan sekarang dirumahkan karena dampak pandemi. Dengan ikut bergabung di Kaki Bentuyung, Toni tetap bisa bekerja dan meningkatkan perekonomian keluarga. Sementara Rai, sembari menunggu pendaftaran kuliah, ikut bergabung dalam Kaki Bentuyung Nursery untuk mencari pengalaman dan melatih kemampuan komunikasi dengan masyarakat secara nyata dengan tanggung jawab dalam kegiatan pemasaran.


    Dalam foto ini Toni dibantu oleh De Nanta untuk mengemas tanaman yang akan dikirim ke daerah Jawa. Selama pandemi ini banyak permintaan tanaman hias datang tidak hanya dari Bali saja bahkan seluruh wilayah Indonesia. Dengan memanfaatkan teknologi dan media sosial, besar sekali peluang untuk mendapakatan pembeli dari luar pulau Bali. Selain itu dengan berwirausaha seperti ini mampu membuka lapangan pekerjaan bagi orang-orang yang kehilangan pekerjaan di masa pandemi. Walaupun demikian, ternyata ada beberapa kendala dalam menjalani usaha ini terkait dengan pemodalan. Maka dari itu diperlukan dukungan dari pemerintah berupa bantuan modal kepada pelaku usaha yang merintis usahanya. Banyak hal yang bisa dilakukan untuk mencari peluang di saat pandemi dengan menekuni hobi menjadi sebuah pekerjaan atau profesi. Apa hobi anda? #AyoMulaiSaja!

    Makassarese