Get to know Balinese Language through BasaBali Wiki

20221110T065807235Z884754.jpg
0
Vote
Title (Other local language)
Photograph by
Agung Bhadrika
Issue name
Year
ISBN
Reference for photograph
Author(s)
Subject(s)
    Reference
    Related Places
    Event
    Related scholarly work
    Reference
    Competition
    Pemaksimalan
    Category
    High School
    Affiliation


    Pujieka

    2 months ago
    Score 0
    👍👍👍

    Ida Bagus Gede Dhananjaya

    2 months ago
    Score 0
    Becik pisan opini puniki, manut opinin titiang BASAbali sepatutnyane setata ngemargiang program-program mabasa Bali sane mawiguna mangdane Krama Bali sane nganggen platform puniki prasida ngerajegang basa Bali malarapan antuk fitur-fitur sane wenten ring platform puniki.

    You are not allowed to post comments.

    How can the BASAbali Wiki platform encourage you to participate with civic issues?

    Description


    In English

    In Balinese

    Bahasa Bali wantah pinaka silih sinunggil basa sane pastika kaanggen risajeroning kahuripan serahina rahina parajana Bali, lianan ring bahasa Indonesia lan bahasa asing. Bahasa Bali taler pinaka silih sinunggil warisan budaya non-benda saking leluhur iraga sane patut kajaga lan kalestariang ngantos pianak cucu iraga selanturnyane. Nanging sinarengan ring aab jagate sekadi mangkin, pinampin para yowana Bali sane lumrah kasengguh Gen Z majeng basa Baline lan budaya Bali sayan nguredang, para yowana akeh sane kadaut melajah bahasa Asing utawi basa dura negara, yening bandingan sareng melajah basa Baline. Punika pinaka ciri eksistensi Bahasa Daerah ring kahuripan para yowanane sampun kasor ring eksistensi bahasa asing. Nampenin paindikan punika, titiang pinaka generasi penerus selanturnya patut pisan nyaga eksistensi basa Bali lan budaya Bali Inucap, mangda nenten sayan lami, sayan surud. Punika mawinan Kabuatan rasa eling lan baos cumpu para yowana pinaka generasi penerus sajeroning nyaga lan ngelestariang Basa Bali pinaka warisan budaya druwene, pidabdab puniki kamargiang majalaran pidabdab nyobiahang kawentenan platform BasaBali wiki.

    Manut Manah Titiang, BasaBali Wiki wantah platform yang nyiagayang makudang kudang konten sane prasida nudut pikayunan parayowana sajeroning melajahin Basa Bali druwene. Pinaka conto, sajeroning fitur Permaian Kata , fitur puniki kaunggahang sajeroning teka teki silang, sane prasida nudut pikayunan para yowana sajeroning kosabasa Bali sane anyar. Lianan ring punika, BasaBali Wiki taler ngunggahang fitur Ruang Komunitas pinaka genah ngunggahang gatra-gatra sipil sane wenten ring wawidangan Bali. Interaksi iraga sareng sami nganggen flatform BasaBali Wiki tiosan taler prasida kamargaing secara fleksibel, inggihan punika prasida kamargiang secara bebas. BasaBali Wiki taler ngunggahang fitur Kamus sane prasida kaanggen ngalimbakang kaweruhan indik kosa kata sajeroning bahasa Bali utamannyane kosa kata anyar sane nembe kapiragi sajeroning kahuripan parajanane, fitur puniki taler kajangkepin antuk terjemahan Bahasa Indonesia lan Bahasa Inggris, sane kapupulang sajeroning wawidangan Anggah Ungguhin Basa Bali sekadi Basa Kasar, Basa Madia, ASI, ASO lan AMI.

    Manut opini titiang pribadi, flatform BasaBali Wiki puniki dahat mapikenoh majeng para yowana ritatkala ngalimbakang kaweruhan nganggen basa Bali serahina rahina, tur taler pinaka pidabdab ngelestariang kawentenan Basa bali duene ngantos riwekasan. Pidabdab puniki yening terus kamargiang, pastika kawentenan Basa Bali duene jagi tetep ajeg lan lestari, napi malih pemerintah utamannyane Bapak Gubernur dahat nyokong pidabdab pelestarian Basa Bali, mejalaran pidabdab rahina kamis wajib nganggen basa Bali ring sekolah-sekolah.

    In Indonesian

    Bahasa Bali adalah salah satu bahasa yang pastinya kita gunakan di dalam kehidupan sehari-hari sebagai krama Bali selain bahasa Indonesia dan bahasa asing, Bahasa Bali juga merupakan salah satu bentuk warisan budaya non-benda dari leluhur kita yang tentunya harus selalu dilestarikan agar warisan tersebut dapat terjaga hingga ke anak cucu kita nanti. Namun, zaman globalisasi saat ini membuat generasi muda di Bali banyak yang berkurang minatnya dalam melakukan pelestarian budaya seperti penggunaan Bahasa Bali di dalam kehidupan sehari-hari. Kebanyakan generasi muda atau yang sering kita sebut dengan Gen Z lebih mengutamakan bahasa asing dibandingkan bahasa lokal seperti bahasa Indonesia apalagi bahasa daerah seperti bahasa Bali ini, sehingga eksistensi bahasa daerah di kalangan generasi muda bisa dikatakan kalah jauh dengan eksistensi dari bahasa asing. Menurut saya, eksistensi bahasa Bali di generasi muda sangatlah penting. Karena jika eksistensi bahasa Bali di dalam kehidupan generasi muda itu hilang, maka keberadaan bahasa Bali sebagai warisan budaya hanya perlu menunggu waktu untuk punah. Untuk itu sangatlah diperlukannya kesadaran serta komitmen generasi muda dalam terus menjaga dan melestarikan Bahasa Bali sebagai warisan budaya kita bersama, salah satu contohnya adalah dengan mengenalkan platform BasaBali Wiki.

    BasaBali Wiki menurut saya adalah platform yang menyediakan beragam konten-konten menarik dalam menarik minat generasi muda untuk mempelajari Bahasa Bali lebih dalam lagi, contohnya melalui fitur 'Permainan Kata' khususnya yang disajikan dalam bentuk Teka Teki Silang yang terkesan menyenangkan sekaligus menambah wawasan kita akan kosakata-kosakata baru. Disamping itu BasaBali Wiki juga menyajikan fitur 'Ruang Komunitas' yang dimana fitur ini memberikan kita ruang untuk membahas berbagai macam isu sipil di sekitar kita maupun di seluruh daerah Bali. Interaksi kita dengan pengguna flatform BasaBali Wiki yang lain juga dapat dilakukan dengan fleksibel yakni kapan saja, dimana saja, dan siapa saja. BasaBali Wiki juga menyajikan fitur 'Kamus' yang dapat kita gunakan dalam memperluas kosakata Bahasa Bali yang mungkin belum pernah kita dengar di dalam kehidupan sehari-hari, fitur ini juga dilengkapi dengan terjemahan dalam Bahasa Indonesia maupun Bahasa Inggris serta setiap kosakata yang disajikan juga sudah dikelompokkan ke dalam bagian-bagian Anggah-Ungguhin Basa seperti Basa Kasar, Basa Madia, ASI, ASO, dan AMI.

    Menurut opini saya pribadi, Flatform BasaBali Wiki ini sangat memudahkan generasi muda dalam penggunaan Bahasa Bali di kehidupan sehari-hari, sehingga pelestarian Bahasa Bali sebagai Warisan Budaya dapat terus terjaga sampai ke anak cucu kita nanti. Yang bisa kita lakukan adalah terus menerapkan penggunaan Bahasa Bali ini di dalam kehidupan sehari-hari dan selalu mengajak generasi muda untuk mengenal lebih dalam mengenai penggunaan Bahasa Bali agar tetap terjaga dan lestari. Dalam hal ini sangat diperlukannya peran pemerintah terutama Bapak Gubernur dalam mendukung pelestarian Bahasa Bali, seperti saat setiap hari kamis wajib menggunakan bahasa Bali di sekolah-sekolah.