What is your hope for 2024 in one word? Post your comments here or propose a question.

Ngamargiang Pendidikan sané Becik

20231113T072222768Z466276.jpg
0
Vote
Title
Ngamargiang Pendidikan sané Becik
Affiliation
SMKN 3 SINGARAJA
Author(s)
Category
High School
Year
Photo Credit/Source
I Kadek Ryan Chandra Wahyudi
Video Credit/Source
I Kadek Ryan Chandra Wahyudi
School/Org (if applicable)
SMKN 3 SINGARAJA
Location


Add your comment
BASAbaliWiki welcomes all comments. If you do not want to be anonymous, register or log in. It is free.

Election 2024: What are the most urgent issues for Bali's leader candidates to prioritize?

In English

In Balinese

Om Swastyastu Para semeton sareng sami sane wangiang titiang, Pendidikan punika pinaka dasar sane kukuh sane ngwangun jagat Baline. Ring jagat san sayan maju, kaweruhan n nten ja wantah kaperluang sakidik, sak wanten patut. Pendidikan punika n nten ja wantah indik ngupapira fakta-fakta k manten, nanging taler ngwangun dasar karakter san kukuh, etika san becik, miwah semangat angg n nincapang kawagedan. Tetujon tiang mapidarta puniki mangda iraga sareng sami elingang indik mabuatnyane pendidikan utaminnyane majeng ring alit-alite, duaning ring masa san jagi rauh alit-alite punika sane pacang nuntun tur nuntun panegara puniki nuju genah san becikan.

Pendidikan san becik punika n nten ja wantah hak sakidik, sak wanten hak soang-soang. Rikala iraga nginvestasiang galah, utsaha, miwah sumber daya ring sajeroning pendidikan, iraga sayuakti prasida ngawetuang kasukertan ring dewek iraga miwah ring parajanane. Survei tiang masih liu rerama ane ngandapang indik pendidikan pianakne, ento lakar ngae pikayunan pianakne malas lan belog, yen pianakne dadi rerama, ia lakar ngandapang pendidikan pianakne, ento lakar terus ngranaang rantai kebodohan. Sane dados tetujon pemerintah inggih punika mangda alit-alite lan wong tua sami polih pendidikan sane becik. Pendidikan punika mabuat pisan. Tiosan punika, investasi dana pendidikan patut kaalokasiang ring pembangunan infrastruktur miwah pra sarana pendidikan. Panglimbak kualitas guru taler kaperluang antuk nyiptayang guru sane berkualitas miwah unggul majalaran antuk pelatihan miwah panglimbak sekadi panglimbak e-modul miwah public speaking, taler nyiagayang program beasiswa miwah kauangan majeng ring mahasiswa sane berprestasi sak wanten kirang mampu, mangda pendidikan tetep prasida katerima olih makasami lapisan masyarakat.

Ngiring iraga sareng-sareng mautsaha mangda sida ngamolihang pangapti ngenenin indik parajanane sane cerdas, inovatif, tur sayuakti mautsaha. Malarapan antuk pendidikan san becik, iraga n nten wantah prasida mikolihang kaw ntenan soang-soang, nanging taler prasida nyokong kaw ntenan bangsa san jagi rauh. Suksma antuk uratian lan semangat semeton sareng sami mangda pendidikan dados dasar sane utama. Ngiringja iraga sareng sami mautsaha mangda prasida ngalimbakang, ngajuang, tur nyanggra kawigunan pendidikan mangda sida ngawetuang masa depan sane becik. Om Shanti Shanti Shanti Om

In Indonesian

Om Swastyastu

Saudara-Saudara yang terhormat, Pendidikan adalah landasan kokoh yang membentuk takdir sebuah bangsa. Dalam dunia yang terus berkembang ini, pengetahuan bukanlah sekedar kebutuhan, melainkan suatu keharusan. Pendidikan bukan hanya tentang mengisi pikiran dengan fakta-fakta, tetapi juga membangun landasan karakter yang kuat, etika yang benar, dan semangat untuk terus berkembang. Tujuan saya membuat orasi ini ialah untuk mengingatkan kita betapa pentingnya pendidikan bagi kita terutama bagi anak anak, karena dimasa yang akan datang anak anak tersebut lah yang akan memimpin dan menuntun bangsa ini menjadi lebih baik lagi

Pendidikan berkualitas bukanlah hak segelintir individu, melainkan hak setiap individu. Ketika kita menginvestasikan waktu, upaya, dan sumber daya pada pendidikan, kita sebenarnya sedang membuka pintu keberhasilan bagi diri kita sendiri dan bagi masyarakat kita. Survey yang saya lakukan masih banyak orang tua yang menyepelekan tentang pendidikan anak-anaknya hal tersebut akan membuat pemikiran anak itu menjadi malas dan bodoh, disaat anak itu menjadi seorang orang tua, ia juga akan menyepelekan pendidikan dari anaknya, Hal ini berkelanjutan dan akan menciptakan rantai kebodohan. Peran pemerintah disini ialah memperbanyak edukasi-edukasi terhadap anak maupun orang tua terkait pendidikan itu hal yang sangat penting. Selain itu, investasi dana pendidikan harus dialokasikan untuk pembangunan infrastruktur dan pra sarana pendidikan, Pengembangan kualitas guru juga diperlukan untuk menciptakan pengajar yang berkualitas dan unggul lewat pelatihan dan pengembangan seperti pengembangan e-modul dan public speaking, serta menyediakan program beasiswa dan keuangan untuk siswa yang berprestasi namun kurang mampu, sehingga pendidikan tetap dapat diakses oleh semua lapisan masyarakat.

Mari kita bersatu dalam tekad untuk mewujudkan impian bersama akan masyarakat yang cerdas, inovatif, dan berdaya saing. Melalui pendidikan yang berkualitas, kita bukan hanya mengejar kesuksesan pribadi, tetapi juga membentuk fondasi yang kuat untuk masa depan bangsa ini. Terima kasih atas perhatian dan semangat kita bersama dalam menjadikan pendidikan sebagai tonggak utama pembangunan. Mari kita berkomitmen untuk terus mendukung, memperjuangkan, dan merayakan peran pendidikan dalam membentuk masa depan yang lebih baik bagi kita semua.

Om Shanti Shanti Shanti Om