Literature Memudarnya Kebudayaan Bali Seiring Perkembangan Zaman

20221113T053325801Z004748.jpg
0
Vote
Title (Other local language)
Photograph by
Issue name
Year
ISBN
Reference for photograph
Google
Author(s)
Subject(s)
    Reference
    Related Places
    Event
    Related scholarly work
    Reference
    Competition
    Pemaksimalan
    Category
    High School
    Affiliation


    You are not allowed to post comments.

    How can the BASAbali Wiki platform encourage you to participate with civic issues?

    Description


    In English

    In Balinese

    Kemajuan teknologi sane ngancan nincap satunggil a warsa, punika sanw ngeranayang ngaluhang pacang kawentenan globalisasine utawi pertukaran budaya wantah saking nganggen handphone. Pamargine puniki pacang sida ngicenin utawi nginggilang dampak positif makamiwah dampak negatif saking hpne punika. Antuk punika ngiring cihnayang pangelimbak ragane indik kawentenan punika, taler prasida melajahin kawentenan budaya tiosan, tur maning pacang prasida ngaluhang ngewentenan interaksi marupa dampak positif. Sakewanten yening iraga nenten selektif ring kawentenan budaya asing punika sane ngeranjing ka panegaran iraga pastika pacang maprarabda utawi mapuara kaon berdampak negatif sekadi kabudayan iragane pacang ka sor tur ngancan ngicalang.

    Pulau Bali sane sampun kaloktah antuk kabudayannyane sampun masikiang ring masyarakatne, nanging akeh taler para yowana penerus wangsa cumpu nenten selektif ring kawentenan budaya asing budaya dura negara sane ngeranjing ka Bali. Akeh taler mangkin kacingak para yowana Bali kemad mabasa bali kabaosang jadul, tur maning kabaos sukil tur kuno. Mangkin wenten pitaken sapunapi antuk tur maning napi sane prasida kamargayang anggen nepasin indike punika?

    Atur titiang akeh sane prasida kamargayang minakadi ipun: 1. Ngawentenan utsawa widya tarka, 2. Ngawentenan utsawa ngwacen aksara bali, 3. Nyurat aksara bali, 4. Utsawa dharma wacana, 5. Utsawa ngetik bali simbar, akeh malih yening kayun ngemargayang indik ngalimbakang basa bali punika, sekadi BASAbali Wiki sane prasida ngicenin informasi saparindikan isu-isu ngeninin basa baline taler prasida pacang ngicenin genah anggen madharma tula, mabaos, melajahang angga miwah sane siosan. Sane pinih mabuat patut kalaksanayang inggih punika ngimbangang pidabdab mabudaya bali saking nyarengin tur nginutin pangelimbak jagat aab jagat . Punika taler ajegang budaya baline serahina-rahina ngawit saking kulawarga, sekolah, desa pakraman, wangsa miwah negara, mangda prasida ngulati jagat bali sane sukerta lan jagaditha nganutin motto masyarakat bali inggih punika Nangun Sat Kerthi Loka Bali.

    In Indonesian

    Kemajuan teknologi yang semakin pesat setiap tahunnya, sehingga memudahkan terjadinya globalisasi atau pertukaran budaya hanya dengan menggunakan handphone. Hal ini dapat memberikan dampak positif maupun dampak negatif. Terbukanya wawasan yang luas, dapat mempelajari budaya lain, memudahkan terjadinya interaksi merupakan dampak positif. Sedangkan apabila kita tidak selektif dengan budaya asing yang masuk ke negara kita, tentunya akan berdampak negatif seperti memudarnya kebudayaan yang ada di negara kita.

    Pulau Bali yang terkenal akan masyarakatnya lekat dengan budaya. Namun, akhir-akhir ini banyak anak anak muda yang menjadi penerus bangsa, cenderung tidak selektif dengan budaya asing yang masuk khususnya di Bali. Banyak anak muda di Bali yang tidak terbiasa berbahasa Bali dikarenakan katanya sulit untuk dipelajari. Apa dan bagaimana yang harus dilakukan untuk menanggapi hal tersebut?

    Menurut kami, banyak hal yang dapat kita upayakan. Mengadakan perlombaan seperti LCC (Utsawa Widya Tarka), lomba ngwacen bahasa Bali, lomba nyurat aksara Bali. Inovasi-inovasi lainnya seperti BASAbali Wiki yang mungkin dapat memberikan informasi seputar isu isu terbaru maupun informasi tentang bahasa bali sehingga memberikan ruang untuk berpendapat, memberikan ruang untuk belajar, dan masih banyak lainnya. Dan upaya yang juga dapat kita lakukan adalah menyelaraskan pembiasaan budaya Bali dengan mengikuti perkembangan zaman, contohnya adalah penggunaan bahasa Bali dalam lagu yang menggunakan alunan musik modern. Tentunya dengan membiasakan budaya Bali sesuai dengan perkembangan zaman, akan dapat mengurangi pemudaran budaya Bali. Tentunya semua masyarakat Bali harus berpartisipasi dalam hal ini, membiasakan dan melestarikan budaya Bali dalam kehidupan sehari hari.



    Property "SummaryTopic id" (as page type) with input value "Kemajuan teknologi yang semakin pesat setiap tahunnya, sehingga memudahkan terjadinya globalisasi atau pertukaran budaya hanya dengan menggunakan handphone. Hal ini dapat memberikan dampak positif maupun dampak negatif. Terbukanya wawasan yang luas, dapat mempelajari budaya lain, memudahkan terjadinya interaksi merupakan dampak positif. Namun, akhir-akhir ini banyak anak anak muda yang menjadi penerus bangsa, cenderung tidak selektif dengan budaya asing yang masuk khususnya di Bali. Banyak anak muda di Bali yang tidak terbiasa berbahasa Bali dikarenakan katanya sulit untuk dipelajari. Inovasi-inovasi lainnya seperti BASAbali Wiki yang mungkin dapat memberikan informasi seputar isu isu terbaru maupun informasi tentang bahasa bali sehingga memberikan ruang untuk berpendapat, memberikan ruang untuk belajar, dan masih banyak lainnya. Dan upaya yang juga dapat kita lakukan adalah menyelaraskan pembiasaan budaya Bali dengan mengikuti perkembangan zaman, contohnya adalah penggunaan bahasa Bali dalam lagu yang menggunakan alunan musik modern." contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.