Literature Menggiatkan tingkat pengguna wikithon

20221113T123428759Z015197.jpg
0
Vote
Title (Other local language)
Photograph by
Issue name
Year
ISBN
Reference for photograph
Author(s)
Subject(s)
    Reference
    Related Places
    Event
    Related scholarly work
    Reference
    Competition
    Pemaksimalan
    Category
    High School
    Affiliation


    You are not allowed to post comments.

    How can the BASAbali Wiki platform encourage you to participate with civic issues?

    Description


    In English

    In Balinese

    Ring panglimbak teknologi sakadi mangkin, kawentenan arus globalisasi ngawinang akeh budaya asing ngranjing ka Indonesia, silih sinunggilnyane penggunaan bahasa Bali ring pantaraning para jana bali sampun sayan rered. Santukan para janane khususnyane generasi Bali kemangkin akehan sane ngraos nganggen basa Indonesia lan akeh tayangan-tayangan sane katonton ngangge basa Indonesia utawi basa Inggris. Nika mawinan bahasa Bali ngansan rered tur punah olih panglimbak zaman sakadi puniki.

    Kawentenan platform BASAbali Wiki puniki prasida ngwantu ngelestariang bahasa bali, sakadi prasida nepasin pikobet sane wau ring sajeroning bahasa santukan ring platform puniki nyediaang kamus 3 bahasa, punika taler wenten ruang komunitas. Fitur niki muat indik isu-isu publik ring ranah masyarkat taler pakaryan-pakaryan saking para seniman. Sajeroning utsaha-utsaha sane kaanggen berpartisipasi ring isu-isu publik sepatutne platform puniki kabecikang malih mangda dangan sane ngawigunayang platform puniki. Riantukan platform puniki karasa meweh kaanggen sareng anak sane wau bergabung. Lianan punika ring tatanan penampilan mangda katata malih mangda ngansan ngulangunin kacingak taler nenten kacingak monoton lan bertele-tele. Selanturnyane parikrama sakadi sosialisasi utawi workshop sujatinipun ngwantu nglimbakang platform puniki ka makasami para janane napi malih antuk ngawentenang pacentokan taler parikrama sakadi nyapa guru dan siswa . Yening akeh jadma sane nganggen platform niki, ngangsan akehan jadma sane uning tur prasida nganggen platform lan fitur-fiturnyane. Nawegan benjangan pungkur yening wenten pacentokan sane mapaiketan sareng isu-isu publik sakadi ngwahas inidik G20 utawi resensi 2023 sane marupa gegambaran utawi artikel, platform BASAbali wiki pinaka genah anggen ngunggah utawi nyobyahang karya-karya punika . Lianan punika prasida taler makarya gerakan berisu bersamaBASAbali wiki luire gerakan puniki ngangkat gatra sane wenten ring platform. Anggen ngoptimalang nika, mangda platform puniki nguratiang malih napi sane dados daya tarik sang sane seneng ngwacen mangda platform puniki sayan nglimbak ngantos ka dura negara.

    In Indonesian

    Di zaman perkembangan teknologi sekarang, arus globalisasi menyebabkan banyak budaya asing masuk ke indonesia dari media sosial, salah satunya penggunaan bahasa Bali di masyarakat bali sudah jarang. Itu karena masyarakat bali khususnya generasi bali zaman sekarang lebih banyak berbicara dengan bahasa Indonesia dan tontonan videonya kebanyakan menggunakan bahasa Indonesia atau bahasa Inggris. Itu menyebabkan penggunaan bahasa Bali menjadi punah oleh perkembangan zaman sekarang. Dengan adanya Platform basa bali wiki sangat membantu dalam ngajegin budaya bali, seperti masalah yang dialami tadi yaitu pudarnya penggunaan bahasa bali. melalui fitur kamus yang tersedia, para pengguna dapat mentranslate bahasa bali. Ruang komunitas juga membantu mengasah pembelajaran berbahasa bali karena beberapa ruang disajikan dalam bahasa bali dan berisi terjemahan ke bahasa indonesia maupun bahasa inggris.Dalam upaya mengajak para masyarakat untuk bergpastisipasi dalam isu isu publik hendaknya platform ini melakukan penyempurnaan lagi agar para pengguna nyaman dan tertarik karena platform ini lumayan menyusahkan para pengguna terlebih lagi dalam mendaftar dan tampilan dari platform ini juga lumayan monoton serta terdapat banyak opsi fitur yang bertele-tele. Selanjutnya dalam upaya pengenalan platform ke masyafrakat luas dengan mengadakan lomba lomba dan melakukan webinar sperti “nyapa guru dan siswa” sangat mempercepat psoes pengenalan platform. Bagi para masyarakat terutama remaja akan tertarik dalam mengikuti lomba lomba dan mempermudah guru dalam memberikan ajaran mengenai kebudayaan dan keadaan di bali. Semakin banyak orang yang menggunakan platform ini, semakin banyak orang mengetahui kegunaan fitur yang tersedia, salah satunya “ruang komunitas”. Fitur ini memuat mengenai isu-isu publik di ranah masyarkat dan hasil hasil karya para seniman. Dengan nanti adanya lomba-lomba menyangkut isu publik seperti membahas mengenai G20 atau resensi 2023 dalam bentuk lukisan atau artikel dengan memanfaatkan platform BASAbali wiki sebagai wadah mengupload karya akan mendorong masyarakat terjerumus pada masalah masalah publik. Atau membuat gerkan “berisu bersamaBASAbali wiki” yang dimana gerkan ini mengngkat berita berita yang terdapat pada platform. Dalam mengoptimlakn ini hendaknya pihak platform juga lebih memperhatikan kenyamanan si pengguna.