Aplikasi Digital UMKM, Potensi Ageng Anggen Mulihang Perekonomian Bali

Aplikasi Digital UMKM.jpg
5.00
(3 votes)
Title (Other local language)
Photograph by
Putu Agus Parimartha
Reference for photograph
Author(s)
    Subject(s)
    • Pemerintah Bali
    • UMKM
    • EkonomiBaliBangkit
    • UMKMMendunia
    Reference
    Related Places
    Br. Munggu Gulingan
    Event
    Related scholarly work
    Reference
    Competition
    Gunakaya


    Putu Egayuni

    one month ago
    Score 0

    Om swastyastu, lugrayang titiang nampenin indik ide puniki. Manut riang manah titiang, tiang cumpu sareng ide puniki sawireh tiang sampun nyingakin UMKM sane akeh ring Bali nanging durung wenten tempat utawi wadah baang ia pelaku UMKM. Yening ipidan, UMKM wantah polih kesempatan pameran ring galah tertentu, minakadi Pentas Kesenian Bali, Festival Bulan Bahasa Bali, lan sane lianan. Nanging, manut sekadi kondisi pandemi puniki. UMKM kilangan tempat utawi galah anggen mromosiang produknyane.

    Nika mawinan, perlu aplikasi digital puniki. Tiang uning, pemerintah sampun wenten utsaha ngemargiang UMKM go digital dugas iwawu. Nanging, mangkin kondisi kritis dan gawat. Dados ipun, aplikasi punika banget kaperluang ring galahe mangkin.

    Titiang nunas majeng ring pemerintah, mangda prasida nyingakin utawi mirengin ide puniki mangda wenten utsaha antuk mulihang perekonomian Bali. Taler titiang ngajak semeton Bali sane lianan mangda matumbasan produk lokal, produk UMKM. Sampunang iraga bangga yening meli barang bermerek nanging buatan luar. Ngiring saling wantu, lan saling tulungin mangda samian krama Bali nyidang ben megelekan ngantos bin mani.

    You are not allowed to post comments.

    Description


    In English

    In Balinese

    UMKM inggih punika silih sinunggil sektor sane madue potensi anggen ngewantu ngemulihang perekonomian Bali. Nanging, sektor puniki kirang ngamolihang uratian khusus. Punika kacingak saking sektor UMKM sane durung go digital. Padahal, pandemi Covid-19 sampun maksa samian aspek mangda bertransformasi ke platform digital.

    Saking irika, sektor UMKM patut kakaryanin aplikasi digital sane pacang ngaluhang para pelaku UMKM antuk ngadolang produk ipun. Lianan punika, masyarakat ipun pacang aluh milih produk sane manut riang keneh lan napi sane perluange.

    Aplikasi digital ipun sanget kaperluang sawireh mangkin samian pada enggal lan ring gisian lima, punika mawinan calon pembeli ipun lakar aluh ngakses. Taler, jaringan pasar pacang luas, mawit pasar lokal nyantos dura negara.

    Dampak sane lianan inggih punika, para pelaku UMKM ring Bali pacang terdata secara holistik lan memudahkan antuk memonitoring UMKM punika. Sehingga, pemerintah prasida ngambil keputusan dengan tepat lan bijak demi perkembangan UMKM.

    Dumogi pemerintah prasida ngaryanin genah utawi wadah majeng para pelaku UMKM, inggih punika marupa aplikasi digital. Taler, dumogi semeton sareng sinamian prasida saling dukung antuk matumbasan produk UMKM sane kasedia ring aplikasi punika. Astungkara, ekonomi Bali pacang gelis pulih lan ngemecikang krana potensi sane sampun ada polih dukungan saking masyarakat lan pemerintah.

    Ngiring sareng-sareng, bangkitkan UMKM, bangkitkan ekonomi kerakyatan, lan bangkitkan ekonomi Bali mangda Bali nenten dikenal pariwisata manten. Nanging taler antuk kekayaan produk dan kawikanan antuk ngolah teknologi lan peluang.

    In Indonesian

    UMKM merupakan salah satu sektor yang sangat berpotensi untuk membantu memulihkan perekonomian Bali. Namun, sektor ini kurang mendapat perhatian secara khusus. Hal tersebut nampak dari sektor UMKM yang belum go digital. Padahal, pandemi covid-19 telah memaksa seluruh aspek untuk bertransformasi ke platform digital.

    Melihat dari hal tersebut, maka sektor UMKM perlu dibuatkan sebuah aplikasi digital yang mana di sana akan memudahkan para pelaku UMKM untuk memasarkan produknya. Selain itu, masyarakat juga akan mudah memilih produk sesuai dengan yang mereka inginkan dan butuhkan.

    Aplikasi digital sangat diperlukan karena saat ini semua serba cepat dan dalam genggaman sehingga memudahkan calon pembeli untuk mengakses. Selain itu, jaringan pasar juga akan sangat luas, mulai dari lokal, hingga ke luar negeri.

    Dampak lainnya adalah para pelaku UMKM di Bali akan terdata secara holistik dan juga akan dengan mudah nantinya untuk memonitoring UMKM tersebut. Sehingga, pemerintah akan dapat mengambil keputusan dengan tepat dan bijak demi perkembangan UMKM.

    Semoga pemerintah dapat membuatkan tempat atau wadah bagi pelaku UMKM, yaitu berupa aplikasi digital. Selain itu, semoga masyarakat juga saling mendukung dengan cara membeli produk UMKM yang tersedia pada aplikasi terbut. Dengan demikian, pasti ekonomi Bali akan cepat pulih dan membaik karena potensi yang ada telah mendapat dukungan dari masyrakat dan pemerintah.

    Mari bersama, bangkitkan UMKM, bangkitkan ekonomi kerakyatan, dan Bangkitkan ekonomi Bali agar Bali tidak hanya dikenal dengan pariwisatanya. Melainkan juga dengan kekayaan produk dan juga kecerdasannya dalam memanfaatkan teknologi dan peluang.

    Makassarese