Where did this ceremony take place:
In English
The Masalaran tradition or also called Matimpugan (pillow fight) is one of the traditional traditions of the Hindu community in Bali. This tradition is carried out as a form of human gratitude for abundant agricultural products. So the god who is worshiped is the worship of Hyang Parama Iswara or Hyang Purusangkara who is doing yoga with his magic power and is accompanied by the gods, rsi gana, and the pitara gods or all the ancestors. This tradition is carried out once a year by all residents of Padang Luwih Village, during the full moon sasih kapat which is held at the Padang Luwih Traditional Village Temple, North Kuta District, Badung Regency, Bali. The background to this ceremony is the belief among the people of the Padang Luwih Traditional Village that by carrying out this tradition they will be given safety, fertility, prosperity and harmony.
Implementation of the Masalaran tradition on the full moon sasih kapat is a form of preserving Hindu culture in Bali in the midst of the era of globalization which should be maintained and preserved, so that it does not disappear and can be passed on to future generations. The Mesalaran tradition begins with praying with the community at the temple. After that, the people present are also required to bring offerings in the form of Salaran containing tipat pillows, each head of the family brings around six tipats (ketupat) and six pillows (food made from sticky rice). The use of ketupat is a symbol of pradana or women, while pillows are symbolized by purusa or men. Therefore, another name for the Masalaran tradition (Matimpugan) means tipat pillow fight.
In Balinese
Masalaran utawi ketah kabaos Matimpugan siat tipat bantal wantah silih tunggil tradisi adat krama Hindune ring Bali. Upacara puniki kamargiang pinaka panyuksma kramane antuk akehnyane panugrahan ring wewidangan sawah. Santukan punika bhatara sane kasungsung inggih punika Hyang Parama Iswara utawi Hyang Purusangkara sane sedek ngelarang yoga sareng sakitnidane taler kaiiringin oleh para dewatane sami, rsi gana, miwah dewa pitara utawi leluhure sami. Parikrama puniki kamargiang nyabran warsa oleh krama Desa Padang Luwih, ri tatkala purnama sasih kapat sane kamargiang ring Pura Desa Adat padang luwih, Kecamatan Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali. Sane dados dasar upacara puniki kamargiang santukan srada krama Desa padang Luwih yening ngamargiang upacara puniki prasida kicen kaslametan, sakancan sane tandur maurip, nenten kirang pangan kinum, miwah trepti. Pamargin upacara puniki sane kamargiang ring sasih kapat, wantah utsaha nglimbakang budaya Baline ring sajeroning panglimbak jagate mangdane nenten ical raris prasida kalimbakang majeng alit-alit salanturnyane. Eedan upcara puniki kakawitin antuk ngamargiang bakti sinarengan ring pura. Salanturnyane kramane sami patut makta banten marupa salaran sane madaging tipat miwah bantal. Soang-soang kulawarga patut makta tipat bantal sane akehnyane nenem. Tipat bantal punika pinaka cihna pradana miwah purusa. Santukan punika kawastanin Masalaran utawi Matimpugan maperang tipat bantal .
In Indonesian
Tradisi Masalaran atau disebut juga Matimpugan (perang tipat bantal) merupakan salah satu tradisi adat masyarakat Hindu di Bali. Tradisi ini dilakukan sebagai bentuk rasa syukur manusia karena hasil pertanian yang melimpah. Maka dewa yang dipuja yaitu pemujaan kepada Hyang Parama Iswara atau Hyang Purusangkara yang tengah melakukan yoga bersama saktinya dan diiringi para dewata, rsi gana, dan dewa pitara atau leluhur semua. Tradisi ini dilaksanakan setiap setahun sekali oleh seluruh warga Desa Padang Luwih, pada saat purnama sasih kapat yang diadakan di Pura Desa Adat Padang Luwih, Kecamatan Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali. Adapun latar belakang upacara ini yaitu adanya keyakinan bagi masyarakat Desa Adat Padang Luwih bahwa dengan melaksanakan tradisi ini akan diberikan keselamatan, kesuburan, kemakmuran, maupun keharmonisan.
Pelaksanaan tradisi Masalaran pada purnama sasih kapat merupakan bentuk pelestarian budaya Hindu di Bali di tengah era globalisasi yang patut dijaga dan dilestarikan, agar tidak hilang serta bisa diwariskan kepada generasi penerus. Tradisi Masalaran diawali dengan melakukan sembahyang bersama masyarakat di pura. Setelah itu, masyarakat yang hadir juga wajib membawa sesajen berupa Salaran yang berisi tipat bantal. Masing-masing kepala keluarga membawa sekitar enam buah tipat (ketupat) dan enam buah bantal (makanan yang terbuat dari beras ketan). Penggunaan ketupat merupakan simbol pradana atau perempuan, sementara bantal dilambangkan dengan purusa atau laki-laki. Maka dari itu, nama lain dari tradisi Masalaran (Matimpugan) yang berarti perang tipat bantal.
Bali TV
Google
Enable comment auto-refresher