How to reduce waste at school canteen? Post your comments here or propose a question.

Difference between revisions of "Lontar Soroh Upacara Ngaben"

 
Line 4: Line 4:
 
|Identification=traditional
 
|Identification=traditional
 
|Photograph=20230621T064534668Z272080.jpeg
 
|Photograph=20230621T064534668Z272080.jpeg
 +
|Description text ban=Ada makudang-kudang soroh Upacara Ngabén di Bali krana nganutin lontar-lontar, sastra Agama, lan padrestan di soang-soang desa, kala, muah patra. Lenan ento masih ada pengaruh uli Hindu ane teka ka Bali sekat jaman Mpu Kuturan kanti Dang Hyang Nirartha, ane ngeranaang ada makudang-kudang tafsiran.
 +
Manutin bangke/layonne
 +
1. Sawa Wedana, soroh ngabén ané kalaksanaang baan morbor bangké/layon matah. Bangké/layoné ento tusing misi matanem utawi makingsanang, kéwala prajanian kaupacarain ngabén. Ngabén di Krematorium cara janiné nyidang masuk di sorohé ené.
 +
2. Asti Wédana, soroh ngabén ané bangké/layon mara tuah katanem/kakingsanang di pertiwi. Lantas ento ebéta teken kulawargané, laut abénanga. Kewala ada masih tusing mabét tuah nganggon pinget (simbolis).
 +
3. Swasta, soroh ngabén ané ngupacarain pinget sawa krana bangké/layon anaké ento tusing tepukina utawi ilang.
 +
 +
Manutin apa ane kaborbor
 +
1. Sawa Preteka, ngaben ane morbor bangke/layon matah
 +
2. Sawa Wedana, ngabe ane morbor bangke/layon ane simalunane tuah makingsan di pertiwi kewala pangawakane enu.
 +
3. Asti Wedana ngaben ane morbor tulang-tulang. tulang-tulange ena kabakatang di setra tongos ngingsanang bangke/layon anake mati.
 +
4. Swasta, soroh ngabén ané ngupacarain pinget sawa krana bangké/layon anaké ento tusing tepukina utawi ilang.
 +
 +
Manutin tingkatan yadnya
 +
1.Utama kakepah dadi telu  (utamaning utama, madyaning utama, kanistaning utama)
 +
2.Madia  kakepah dadi telu  (utamaning madya, madyaning madya, dan kanistaning madya)
 +
3.Nista  kakepah dadi telu  (utamaning kanista, madyaning kanista, dan kanistaning kanista)
 
|Description text id=Jenis Upacara Ngaben
 
|Description text id=Jenis Upacara Ngaben
  
Line 29: Line 45:
 
3.Nista dibagi juga menjadi 3 (utamaning kanista, madyaning kanista, dan kanistaning kanista)
 
3.Nista dibagi juga menjadi 3 (utamaning kanista, madyaning kanista, dan kanistaning kanista)
 
|Reference=NGABEN DI KREMATORIUM (Fenomena Perubahan Sosial di Bali), GPB Suka Arjawa, 2010
 
|Reference=NGABEN DI KREMATORIUM (Fenomena Perubahan Sosial di Bali), GPB Suka Arjawa, 2010
|Topic=Puja & Stawa
+
|Topic=Puja & Stawa
 
|SummaryTopic id=Jenis upacara ngaben di Bali
 
|SummaryTopic id=Jenis upacara ngaben di Bali
 
|SummaryTopic ban=Soroh-soroh Upacara Ngaben di Bali
 
|SummaryTopic ban=Soroh-soroh Upacara Ngaben di Bali
 
|Winner=No
 
|Winner=No
 
}}
 
}}

Latest revision as of 06:54, 21 June 2023

20230621T064534668Z272080.jpeg
Title of Work
Soroh Upacara Ngaben
Type
Traditional Text
Photo Reference
Location
Credit
Reference
NGABEN DI KREMATORIUM (Fenomena Perubahan Sosial di Bali), GPB Suka Arjawa, 2010
Background information


    Add your comment
    BASAbaliWiki welcomes all comments. If you do not want to be anonymous, register or log in. It is free.

    Summary


    In English

    In Balinese

    Ada makudang-kudang soroh Upacara Ngab n di Bali krana nganutin lontar-lontar, sastra Agama, lan padrestan di soang-soang desa, kala, muah patra. Lenan ento masih ada pengaruh uli Hindu ane teka ka Bali sekat jaman Mpu Kuturan kanti Dang Hyang Nirartha, ane ngeranaang ada makudang-kudang tafsiran. Manutin bangke layonne 1. Sawa Wedana, soroh ngab n an kalaksanaang baan morbor bangk layon matah. Bangk layon ento tusing misi matanem utawi makingsanang, k wala prajanian kaupacarain ngab n. Ngab n di Krematorium cara janin nyidang masuk di soroh en . 2. Asti W dana, soroh ngab n an bangk layon mara tuah katanem kakingsanang di pertiwi. Lantas ento eb ta teken kulawargan , laut ab nanga. Kewala ada masih tusing mab t tuah nganggon pinget simbolis . 3. Swasta, soroh ngab n an ngupacarain pinget sawa krana bangk layon anak ento tusing tepukina utawi ilang.

    Manutin apa ane kaborbor 1. Sawa Preteka, ngaben ane morbor bangke layon matah 2. Sawa Wedana, ngabe ane morbor bangke layon ane simalunane tuah makingsan di pertiwi kewala pangawakane enu. 3. Asti Wedana ngaben ane morbor tulang-tulang. tulang-tulange ena kabakatang di setra tongos ngingsanang bangke layon anake mati. 4. Swasta, soroh ngab n an ngupacarain pinget sawa krana bangk layon anak ento tusing tepukina utawi ilang.

    Manutin tingkatan yadnya 1.Utama kakepah dadi telu utamaning utama, madyaning utama, kanistaning utama 2.Madia kakepah dadi telu utamaning madya, madyaning madya, dan kanistaning madya 3.Nista kakepah dadi telu utamaning kanista, madyaning kanista, dan kanistaning kanista

    In Indonesian

    Jenis Upacara Ngaben

    Ada berbagai ragam jenis ngaben di Bali. Ini dikarenakan adanya berbagai lontar-lontar, sastra Agama, dan kepercayaan lokal di Desa, kala dan patra. Disamping itu juga disebabkan oleh banyaknya pengaruh Hindu yang datangnya bergelombang ke Bali sejak jaman Mpu Kuturan, sampai dengan Dang Hyang Nirartha, yang membuat penafsiran-penafsiran tersebut menjadi beragam.

    Berdasarkan keadaan jenasah

    1.Sawa wedana adalah upacara ngaben dimana yang dibakar tersebut masih ada jenazahnya. Upacara jenis ini, sangat lazim dilakukan. Begitu orang meninggal, jenazahnya tidak langsung dikubur, melainkan langsung dikremasi. Di jaman sekarang, ada kecenderungan jika orang meninggal akan langsung dibakar. Ngaben yang dilakukan di krematorium, juga termasuk golongan ini.

    2.Asti wedana, adalah upacara ngaben dimana jenazah orang yang akan diaben, ditanam atau dikubur terlebih dahulu, sebelum kemudian tulang-belulalangnya diangkut lagi untuk diaben. Ada juga yang menyebutkan bahwa tulang-belulang tersebut tidak perlu dibongkar lagi, melainkan cukup disimboliskan saja.

    3.Swasta, adalah upacara ngaben dimana jenazah seseorang tidak ditemukan lagi.


    Berdasarkan objek yang dibakar

    1.Sawa preteka adalah ngaben, dimana obyek yang dibakar adalah jenazah. 2.Sawa wedana, adalah ngaben, dimana obyek yang dibakar adalah jenazah yang telah sempat ditaman atau dikubur terlebih dahulu. Tetapi jenazahnya masih utuh. 3.Asti wedana, adalah ngaben dengan obyek yang dibakar berupa tulang-tulang. Tulang ini didapatkan dari hasil penggalian terhadap jenazah yang dikubur sebelumnya. Artinya jenazah itu telah lama dikubur sehingga hanya tulang-tulangnya saja yang didapatkan. 4.Swasta adalah ngaben dimana jenazahnya tidak bisa ditemukan lagi (yang dibakar adalah pengawakannya yang merupakan simbol dari jenazah tersebut).

    Berdasarkan kuantitas atau tingkatan yadnya 1.Utama dibagi lagi menjadi 3 (utamaning utama, madyaning utama, kanistaning utama) 2.Madia dibagi lagi menjadi 3 (utamaning madya, madyaning madya, dan kanistaning madya)

    3.Nista dibagi juga menjadi 3 (utamaning kanista, madyaning kanista, dan kanistaning kanista)

    Text Excerpt


    Bahasa Kawi/Kuno


    In English

    In Balinese

    In Indonesian

    Index