In English
The mawinten ceremony is a ceremony of inner and outer purification for functionaries who have special karmic uses in the fields of religion, custom, and culture. The functionaries include the uncle, base, sadeg, axis, balian, dalang, pragina, gambel interpreter, undagi, sangging, traditional village chief. Meanwhile, in the villages of Bali Aga, it applies to Jro Kubayan, Jro Nyarikan, and others. The word 'mawinten' comes from the word 'winten' (inten) is a gem that emits a shimmering light. in Balinese customs and culture this is termed 'sarwamule' or precious gems. For this reason, the purpose of the mawinten ceremony as one of the manus yadnya ceremonies, namely to purify the human body and mind so that it becomes a noble human being. This noble human is characterized by pure feelings and thoughts and manifested harmony, balance, and harmony for someone who performs this mawinten ceremony.
In Balinese
Upacara mawinten inggih punika upacara nyuciang kawentenan suksma miwah stula sarira majeng para pangamong sane madue guna karma ring wewidangan agama, adat, miwah budaya. Para pamong punika sakadi pamangku, dasaran, sadeg, sumbu, balian, dalang, pragina, juru gambel, undagi, sangging, bendesa adat. Tiosan punika, ring desa-desa Bali Aga kamargiang olih Jro Kubayan, Jro Nyarikan, miwah sane lianan. Kruna mawinten mawit saking kruna winten inten inggih punika manik sane ngwetuang sunar galang. Sajeroning adat miwah budaya Bali, indike puniki kabaosang sarwamule utawi manik utama. Sapunika mawinan, tetujon upacara mawinten pinaka silih tunggil upcara manusa yadnya sane nyuciang stula miwah suksma sarira imanusa mangdane prasida dados manusa sane luih. Manusa sane luih punika kasinahang antuk pangrasa miwah pikayunan sane suci taler ngwetuang anut adung, kasukertan, miwah katreptian imanusa sane ngamargiang upacara pawintenan puniki.
In Indonesian
Upacara mawinten merupakan upacara penyucian diri lahir dan bathin untuk para fungsionaris yang memiliki guna karma khusus dalam bidang agama, adat, dan budaya. Para fungsionaris tersebut di antaranya pamangku, dasaran, sadeg, sumbu, balian, dalang, pragina, juru gambel, undagi, sangging, bendesa adat. Sementara itu, di desa-desa Bali Aga diberlakukan untuk Jro Kubayan, Jro Nyarikan, dan lainnya. Kata 'mawinten' berasal dari kata 'winten' (inten) merupakan permata yang memancarkan sinar berkilauan. Dalam adat dan budaya Bali hal ini diistilahkan dengan 'sarwamule' atau permata mulia. Untuk itulah, tujuan upacara mawinten sebagai salah satu upacara manusa yadnya, yaitu untuk menyucikan lahir bathin manusia sehingga menjadi manusia yang mulia. Manusia mulia tersebut ditandai dengan perasaan dan pikiran yang suci serta terwujud keselarasan, keseimbangan, dan keharmonisan seseorang yang melakukan upacara mawinten ini.
Enable comment auto-refresher