Difference between revisions of "Biography of Anais Nin"

From BASAbaliWiki
 
Line 9: Line 9:
  
 
In 1955, Anaïs first took LSD under the guidance of Aldous Huxley and wrote a beautifully evocative description of her visions and subconscious landscape which included images of Javanese temples, Balinese music, symbolic dance gestures before finally finishing with the conclusion, “Ah, I cannot capture the secret of life with WORDS.” She was beginning to reveal what her soul desired deep down—for Anaïs, utopia was a state of mind in which the artist had access to the world of dreams. Perhaps this is why she fell in love with the mysticism and art of Bali. In her final journal (volume 7 of her diaries) she finished with a reflection on her trip to this island, complete with magical descriptions of sacred cremations, opulent gardens, temple dances, Wayang shadow puppets, natural-material bungalows used as hotels, the haunting music, and the sophisticated and gentle ways of the Balinese people."
 
In 1955, Anaïs first took LSD under the guidance of Aldous Huxley and wrote a beautifully evocative description of her visions and subconscious landscape which included images of Javanese temples, Balinese music, symbolic dance gestures before finally finishing with the conclusion, “Ah, I cannot capture the secret of life with WORDS.” She was beginning to reveal what her soul desired deep down—for Anaïs, utopia was a state of mind in which the artist had access to the world of dreams. Perhaps this is why she fell in love with the mysticism and art of Bali. In her final journal (volume 7 of her diaries) she finished with a reflection on her trip to this island, complete with magical descriptions of sacred cremations, opulent gardens, temple dances, Wayang shadow puppets, natural-material bungalows used as hotels, the haunting music, and the sophisticated and gentle ways of the Balinese people."
 +
|Biography text ban=Silih sinunggil pangawi erotika istri kapertama, Anaïs Nin minab pinih kasub krana buku hariannyané sané nganyudang manah, romansa bohemiannyané sareng pangawi Henry Miller, miwah hubungan inces sareng bapannyané sané kawedar olih psikolognyané. Dané taler akéh nyarengin ring dunia psikoanalisis, miwah seneng pisan ngintegrasiang miwah nyumponin angga saking proses nyurat. Punika mawinan, nénten ja tios yéning dané ngidepang nusa Bali sané becik punika pinaka genah sané tenang, genah manusané maurip ring harmoni sareng alam semesta....
 +
 +
Ring warsa 1955, Anaïs kapertama nganggén LSD ring bimbingan Aldous Huxley miwah nyuratang deskripsi sané becik pisan indik panampén miwah lanskap bawah sadarnyané sané ngranjing ring gambar candi Jawa, musik Bali, gerakan tari simbolis sadurung kapuputang antuk pamuputnyané, "Ah, titiang nénten prasida ngamolihang rahasia kauripan antuk BAOSAN". Dané ngawitin nyihnayang napi sané kaaptiang olih jiwannyané. majeng ring Anaïs, utopia inggih punika kawéntenan pikayunan sané ngawinang sang seniman polih ngakses jagat sané ngimpi. Minab punika sané ngawinang dané seneng ring ilmu kebatinan miwah seni Bali. Ring jurnalnyané sané kaping untat (volume 7 saking buku hariannyané) dané muputang antuk pamineh-pamineh saking pamarginnyané ka nusa puniki, jangkep antuk deskripsi magis indik kremasi suci, taman mewah, tarian candi, wayang kulit, bungalow sané malakar antuk bahan alami sané kaanggén hotél, musik sané nganyudang, miwah tata cara krama Bali sané canggih miwah alus.
 +
|Biography text id="Salah satu penulis erotika wanita pertama, Anaïs Nin mungkin paling terkenal karena buku hariannya yang menyentuh jiwa, hubungan cinta bohemiannya dengan penulis Henry Miller, dan hubungan inses dengan ayahnya atas saran psikolognya. Dia juga sangat terlibat dalam dunia psikoanalis, dan tertarik untuk mengintegrasikan dan menyelaraskan diri melalui proses menulis. Oleh karena itu, tidak mengherankan jika ia mengidealkan pulau Bali yang indah—tempat perlindungan yang tenang di mana manusia hidup selaras dengan alam semesta....
 +
 +
Pada tahun 1955, Anaïs pertama kali menggunakan LSD di bawah bimbingan Aldous Huxley dan menulis deskripsi indah yang menggugah tentang penglihatan dan lanskap bawah sadarnya yang mencakup gambar candi Jawa, musik Bali, gerakan tarian simbolis sebelum akhirnya diakhiri dengan kesimpulan, “Ah, saya tidak bisa tangkap rahasia hidup dengan KATA.” Dia mulai mengungkapkan apa yang diinginkan jiwanya—bagi Anaïs, utopia adalah keadaan pikiran di mana sang seniman memiliki akses ke dunia mimpi. Mungkin itu sebabnya ia jatuh cinta pada ilmu kebatinan dan seni Bali. Dalam jurnal terakhirnya (volume 7 dari buku hariannya) dia mengakhiri dengan refleksi perjalanannya ke pulau ini, lengkap dengan deskripsi magis tentang kremasi suci, taman mewah, tarian candi, wayang kulit, bungalow berbahan alami yang digunakan sebagai hotel, the musik yang menghantui, dan cara-cara masyarakat Bali yang canggih dan lembut.”
 
|Link=https://www.literarytraveler.com/articles/finding-balance-in-bali-anais-nin-and-the-future-of-the-magical-island/
 
|Link=https://www.literarytraveler.com/articles/finding-balance-in-bali-anais-nin-and-the-future-of-the-magical-island/
 
|Topic=Writers
 
|Topic=Writers
 
|SummaryTopic=One of the first female writers of erotica
 
|SummaryTopic=One of the first female writers of erotica
 
}}
 
}}

Latest revision as of 13:49, 28 February 2024

Anais-Nin.jpg
Full Name
Anais Nin
Pen Name
Photograph by
Link to Photograph
https://www.literarytraveler.com/articles/finding-balance-in-bali-anais-nin-and-the-future-of-the-magical-island/
Website for biography
Place
Related Music
Related Books
Related Scholars Articles


Add your comment
BASAbaliWiki welcomes all comments. If you do not want to be anonymous, register or log in. It is free.

Biography


In English

"One of the first female writers of erotica, Anaïs Nin is perhaps most famous for her soul-penetrating diaries, her bohemian love affair with writer Henry Miller and an incestuous relationship with her father at the advice of her psychologist. She was also heavily involved in the psychoanalyst scene, and was interested in integrating and harmonising the self through the process of writing. Therefore it is no surprise that she idealised the idyllic island of Bali—a quiet refuge in which man lived in harmony with his universe.... In 1955, Anaïs first took LSD under the guidance of Aldous Huxley and wrote a beautifully evocative description of her visions and subconscious landscape which included images of Javanese temples, Balinese music, symbolic dance gestures before finally finishing with the conclusion, “Ah, I cannot capture the secret of life with WORDS.” She was beginning to reveal what her soul desired deep down—for Anaïs, utopia was a state of mind in which the artist had access to the world of dreams. Perhaps this is why she fell in love with the mysticism and art of Bali. In her final journal (volume 7 of her diaries) she finished with a reflection on her trip to this island, complete with magical descriptions of sacred cremations, opulent gardens, temple dances, Wayang shadow puppets, natural-material bungalows used as hotels, the haunting music, and the sophisticated and gentle ways of the Balinese people."

In Balinese

Silih sinunggil pangawi erotika istri kapertama, Ana s Nin minab pinih kasub krana buku hariannyan san nganyudang manah, romansa bohemiannyan sareng pangawi Henry Miller, miwah hubungan inces sareng bapannyan san kawedar olih psikolognyan . Dan taler ak h nyarengin ring dunia psikoanalisis, miwah seneng pisan ngintegrasiang miwah nyumponin angga saking proses nyurat. Punika mawinan, n nten ja tios y ning dan ngidepang nusa Bali san becik punika pinaka genah san tenang, genah manusan maurip ring harmoni sareng alam semesta....

Ring warsa 1955, Ana s kapertama ngangg n LSD ring bimbingan Aldous Huxley miwah nyuratang deskripsi san becik pisan indik panamp n miwah lanskap bawah sadarnyan san ngranjing ring gambar candi Jawa, musik Bali, gerakan tari simbolis sadurung kapuputang antuk pamuputnyan , Ah, titiang n nten prasida ngamolihang rahasia kauripan antuk BAOSAN . Dan ngawitin nyihnayang napi san kaaptiang olih jiwannyan . majeng ring Ana s, utopia inggih punika kaw ntenan pikayunan san ngawinang sang seniman polih ngakses jagat san ngimpi. Minab punika san ngawinang dan seneng ring ilmu kebatinan miwah seni Bali. Ring jurnalnyan san kaping untat volume 7 saking buku hariannyan dan muputang antuk pamineh-pamineh saking pamarginnyan ka nusa puniki, jangkep antuk deskripsi magis indik kremasi suci, taman mewah, tarian candi, wayang kulit, bungalow san malakar antuk bahan alami san kaangg n hot l, musik san nganyudang, miwah tata cara krama Bali san canggih miwah alus.

In Indonesian

"Salah satu penulis erotika wanita pertama, Anaïs Nin mungkin paling terkenal karena buku hariannya yang menyentuh jiwa, hubungan cinta bohemiannya dengan penulis Henry Miller, dan hubungan inses dengan ayahnya atas saran psikolognya. Dia juga sangat terlibat dalam dunia psikoanalis, dan tertarik untuk mengintegrasikan dan menyelaraskan diri melalui proses menulis. Oleh karena itu, tidak mengherankan jika ia mengidealkan pulau Bali yang indah—tempat perlindungan yang tenang di mana manusia hidup selaras dengan alam semesta.... Pada tahun 1955, Anaïs pertama kali menggunakan LSD di bawah bimbingan Aldous Huxley dan menulis deskripsi indah yang menggugah tentang penglihatan dan lanskap bawah sadarnya yang mencakup gambar candi Jawa, musik Bali, gerakan tarian simbolis sebelum akhirnya diakhiri dengan kesimpulan, “Ah, saya tidak bisa tangkap rahasia hidup dengan KATA.” Dia mulai mengungkapkan apa yang diinginkan jiwanya—bagi Anaïs, utopia adalah keadaan pikiran di mana sang seniman memiliki akses ke dunia mimpi. Mungkin itu sebabnya ia jatuh cinta pada ilmu kebatinan dan seni Bali. Dalam jurnal terakhirnya (volume 7 dari buku hariannya) dia mengakhiri dengan refleksi perjalanannya ke pulau ini, lengkap dengan deskripsi magis tentang kremasi suci, taman mewah, tarian candi, wayang kulit, bungalow berbahan alami yang digunakan sebagai hotel, the musik yang menghantui, dan cara-cara masyarakat Bali yang canggih dan lembut.”

Examples of work

Nothing was added yet.